Sju sorters kakor

Publicerat: 2011-10-08 Kl: 09:53:31 | I kategori: Saker & ting


Sju sorters kakor är ett begrepp vid kafferepen, och syftar på det minsta antalet kaksorter som etiketten föreskrev att kakfatet skulle innehålla. Seden är känd sedan slutet av 1800-talet. Visste ni det?

Denna bok är tryckt 1988 & jag har norpade åt mig den från min mormor när hon gick bort. Min mormor bakade så mycket goda kakor. Det fanns alltid olika sorters kakor i en burk över kylskåpet hemma hos henne. Där gick man en del & snodde kakor ;). Har en del recept från henne också som jag ska försöka pröva mig på!


Kommentarer
Postat av: Nike

Den boken är jätte bra, vi har den hemma fast på norska.

2011-10-08 @ 11:16:47
URL: http://kawaii-gullig.blogspot.com/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

den kommer komma på babyplagg också, hann bara inte med det förra veckan =)

2011-10-09 @ 11:02:54
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Jossan

Åh har den i en nyare tappning. Jätte bra när man har idétorka

2011-10-10 @ 17:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0