Chokladfestivalen 2010

Publicerat: 2010-10-15 Kl: 18:39:31 | I kategori: Choklad


Praliner i mängder

Kakaofrukt

I hundratals smaker & färger

Världens största chokladfontän fanns på plats

Massor av utställare ville visa upp just sina chokladprodukter

Tävlingen "Årets konditor" var i full gång med temat Sagor

Gunnarsons special konditori sålde färgglada cupcakes

 

Idag har jag haft en underbar dag på Nordiska museet där Chokladfestivalen ägde rum. Tillverkare & leverantörer visade stolt upp sina produkter. Allt ifrån ett hav av praliner till tillhörande drycker. Självklart fick man provsmaka hur mycket man ville, men jag höll mig ganska bra. Med mig hem fick jag massor med praliner, bak/dessert choklad, te, receptböcker & en prenumeration på tidningen "Baka". Och självklart massor med inspiration.

Höll på att släpa hem en chokladfontän också, men den minsta fanns bara i färgen vinröd. Lika bra att hyra en om man ska ha en sådan någon gång.

Festivalen fortsätter tills på söndag, tycker absolut det är värt ett besök om du som jag älskar choklad!


Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Gokväll

Gud vilken sida man öppnar upp

Passande kaffehörna med massa gott till kaffet

Ha en bra kväll

2010-10-16 @ 22:22:03
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Micaela

Oh my, va sugen jag blev nu!

2010-10-17 @ 23:04:43
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0