Chokladtårta med kaksmulor

Publicerat: 2011-08-21 Kl: 08:24:37 | I kategori: Choklad


Härlig chokladmandelbotten med crunchy chokladtopping. Gifter sig bäst med en klick grädde & syrliga bär.

 

Botten:

  • 100 g smör
  • 1 dl socker
  • 2 ägg
  • 1 2/3 mjöl
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 1/2 dl kakao
  • 1 1/4 mald mandel

Chokladlager:
  • 350-400 g mörk blockchoklad
  • 125 g smör
  • 3 dl grädde
  • 3 dl vita kaksmulor, drömmar
  • Ev 3 msk mörk rom

Blanda socker & smält smör
Rör ner dom torra ingredienserna
Rör ner äggen

Grädda 180 grader 20-25 minuter, stickan ska vara torr

Smält smör & choklad ( jag tog marabous mörka), häll i grädden & rör till en jämn smet.

kyl sedan bunken 30 minuter, ta ut & rör om, kyl 30 minuter till.
Ta sedan ut smeten & häll i kaksmulor.
Häll sedan smeten över kakan & ställ in i kylskåp för att stelna.
Servera med syrlig frukt & grädde

Kommentarer
Postat av: mli

Hej ! Jag hittade ett recept på cupcakes bland dina recept som jag tänkte baka idag och då skrev jag på min blogg att jag hade hittat det här på din blogg och länkade hit .

Om du inte skulle tycka att det är okej så säg till tar jag bort länken direkt.



Mkt bra och goda recept !

På återseende :)



Mvh Emelie

2011-08-25 @ 09:16:18
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: mli

Thx :)

2011-08-26 @ 18:16:03
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0