Hallon & chokladmousse

Publicerat: 2011-01-01 Kl: 01:38:54 | I kategori: Desserter


4 portioner

  • 100 g mörk choklad ( jag tog marabou´s 70 %)
  • 2 st äggulor
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2,5 dl grädde



Smält chokladen i vattenbad och låt svalna. Rör ner äggulorna en i taget & vaniljsockret. Rör ordentligt mellan varje.

Låt smeten svalna.

Vispa grädden, inte för hårt, och vispa/rör ner den i smeten till en jämn smet.

Fördela chokladmoussen i portionsglas och ställ in i kylen en timme.

Servera med bär, nötter eller vad du tycker om.

Gjorde samma med hallonmoussen fast tog 200 g hallon som jag mosade ihop med 1,5 msk socker. Sen rörde jag ner äggulorna & vaniljsockret, vispade med elvisp. Hallonmoset blandade jag sedan ihop med den vispade grädden.

Kommentarer
Postat av: Catrin

åååhhh så gott =)

2011-01-01 @ 15:41:18
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0