Kardemummabullar

Publicerat: 2012-11-13 Kl: 21:23:00 | I kategori: Allmänt


 
Jag gjorde kardemummabullar enligt receptet på vetebröd. Men istället för 40 bullar så blev det 15 stora.
Som fyllning vispade jag ihop 200 g mjukt smör, 1 dl socker, 1 tsk vaniljsocker & 1 msk mortlade kardemummakärnor. Smörade på fyllningen & knöt ihop snurror. För att veta att de inte blev degiga i mitten så tog jag ut dem när de mätte 96 grader. Jag sänkte även temperaturen till 200 grader & ställde in en form med vatten i ugnen för att få luftfuktighet i ugnen. 
 
Innan hade jag kokat ihop 2 dl socker & 1 dl vatten, som jag penslade på bullarna direkt när de kom ut ur ugnen. Över strödde jag på en blandning av socker & mortlad kardemumma. Istället för att pensla dem med ägg innan gräddningen. Blev så mycket godare!
 
Lätt de godaste bullarna jag gjort någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0